Same procedure as last year? I don't think so!

Ja, så var det 2011. Det nye året har så langt bestått i å sove, se på tv, spise sjokolade, henge på internett og chille med venner. To treningsøkter er utført, så da går sjokoladen opp i opp. Men alt i alt er dette en ganske dårlig trailer for hva som skal skje fremover. Jeg har nemlig planer. Løsaktige planer, de er litt som Anna Nicole Smith, men  hun var også et menneske. Altså har jeg også planer, uansett hvor useriøse de måtte være.

Først og fremst må jeg se å skaffe meg den faste jobben. Nå er ett forholdsvis vellykket jobbintervju gjennomført, så jeg føler jeg nettopp har satt på tredemølla og dermed kan fortsette å løpe litt når det gjelder jobbsøkinga, selv om jeg kanskje blir andpusten i starten eller får lyskestrekk (får avslag). Jeg har hittil jobbet deltid og selv om lønn 2 ganger i måneden er veldig praktisk så er det aldri morsomt at tallene på lønnslippen er som å åpne Pandoras eske. Det er nemlig ikke like lett å planlegge forbruket når man aldri vet hva man får. Jeg har tro på at med en fast stilling vil jeg få mer kontroll på økonomien og klare å sette av litt penger...

...Noe som fører meg til plan nr. 2. I løpet av kort tid skal jeg finne ut hva jeg skal begynne å studere til høsten, og det skal være et valg jeg til syvende og sist skal bli veldig fornøyd med og trygg på. Samtidig tror det det er litt sunt om det er et skummelt valg, som for eksempel å søke på motefotografi i London eller dra på andre siden av kloden for å følge mine vage drømmer. Drømmene mine har i det siste vært noe tilsmusset, men jeg har klart å skille ut såpass mye at noe i meg vil drive med fotografi. Mulig det bare blir en hobby eller sideinntekt, men når jeg nå skal velge studie skal jeg ikke velge det ut fra et ønske om å gjøre verden til et bedre sted eller en annen relativt stor men vanlig ambisjon. Jeg skal rett og slett være egoistisk og gå for det jeg selv har mest lyst på, her og nå.

...Apropos lyst: Det nye året har begynt som det forrige sluttet, med intet fast følge. Det betyr ikke at jeg ikke har en plan! Planen er såpass planlagt at den forelpig består i å se hva som skjer, ikke nødvendigvis avvise en hyggelig gutt på byen fordi han ikke var tidenes eye candy ved første øyekast, og være åpen for nye muligheter. Flørte og ha det gøy, men hvis det fører til noe mer, så er ikke det feil heller. Jeg sier ikke nei takk til litt spooning nå og da...

...Og når vi er inne på kroppskontakt, og kropp generelt, så har jeg vel de største ambisjonene her. Kroppen skal aldri ha sett bedre ut! Antydning til six pack, ingen juleribbe som disser på tredemølla og hvertfall ikke grevinneheng. Det skal med andre ord bli enklere å gå ut på byen å føle seg vel :) Minimum 3 treningsøkter i uka, da håper jeg det skjer ting. Og unnskyldninger som "Det er bare 2 timer til treningssenteret stenger, så jeg rekker det ikke..." er bannlyst.

Sist, men absolutt ikke minst, en mer generell plan. Være mer spontan, gjøre enkelte ting som kan virke skummelt, ta mer initiativ, være mer ute blant folk enn inne på sofaen, få nye bekjentskaper, dyrke det jeg elsker, gjøre slutt på ting som gnager på hjernen min og bry meg mindre om andres meninger om valgene jeg tar.

Jeg skal kunne tenke tilbake på 2011 med et smil om munnen og si til meg selv og verden:
It was a hell of a good year!

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg