Om så mye og så lite på samme tid

4 år har det gått siden siste blogginnlegg. Vel, mye har skjedd siden sist... Siden denne bloggen er mest for meg selv og de som kjenner meg godt, gidder jeg ikke å komme med en lang re-cap. Vi kan starte med tilfeldige utdrag fra dagboka den siste tiden. 

Dette er lesing som i ettertid for meg viste seg å være litt moro, litt hjerteskjærende, til tider patetisk og mest av alt akkurat som før 💩 . 

Triggeradvarsel: Hvis du blir irritert, oppgitt, lei deg eller bare generelt schpyr av å lese om psykiske problemer, anbefaler jeg deg å stoppe her.

Bivirkninger: Kan føre til mild oppgitthet og hevet nivå av apati. 

Here goes, selvsagt komprimert og redigert for din og min tilfredsstillelse.


15/10/19 

"...Men grunnen til at jeg skriver i kveld er angst. Den altoppslukende, tidkrevende og ikke minst helt unødvendige angsten. Den melder seg når den vil, men gjerne på feil sted til feil tidspunkt. Som på bussen. Da begynner jeg med den voldsomme hjertbanken (ikke fordi jeg nettopp fikk øye på litt eye candy dessverre), og selvsagt trangen til å stikke av (fight or flight mode).

Skal til shrink i morgen. Ett år med han og lite har skjedd. Virker som han er mer opptatt av når timen er ferdig enn om jeg har det ok. Gamle gubbemann. Må byttes ut!!!
Imovane kicka nettopp inn, så XoXo Mari"



27/10/19

"Leste gjennom kjapt fra forrige session. DAMN, jeg var fortvila/forbanna! Fått henvisning til DPS nå, og mange gode tips til angsten fra legen. Bra dame! Hei hvor det svinger, MariBipolari."



21/6/20

"7 mnd siden sist jeg skrev... 
Fikk lov å komme på intervju/audition på DPS etter mye venting. Med audition mener jeg dette: Kom inn, snakket med to "eksperter" om at angsten er i ferd med å ta helt overhånd i livet mitt. Måtte deretter gå ut i 10 minutter så de kunne 'diskutere seg imellom'. Bare det i seg selv føltes ekstremt nedverdigende. 

Uansett, jeg kom inn igjen og fikk beskjeden at jeg kunne få hjelp med medisiner, men det var også alt. Ingen samtaleterapi altså, kun påfyll av enda mere drogar. Flott! 
#psykiatrieniNorge #givedrugsnotlove

Et slikt slag i mellomgulvet burde egentlig ikke komme som noen overraskelse lenger, men jeg ble helt paff. For jeg har hittil vært ganske heldig og nesten alltid fått hjelp, om enn av varierende karakter. Nå stod det som skrevet i panna mi: Du er ikke syk nok. 

For de av dere som har erfaring med angst, kan dere jo kanskje forstå at jeg ble lettere 'engstelig' av å høre dette. Så jah, angsten er ille for tiden, men jeg kan i det minste dope meg tilstrekkelig ned på benzodiazepiner for å fungere i hverdagen. 
Stillnoct kicker inn, zzzzz...Mari"


24/7/20

"Savner eksen. (Blablablabla). GAH. Håper på litt annen tankegang i morgen. Peace and puke, Mari."


25/7/20

"Dear Diarrhea. Så..hehe...ja, litt bedre i dag. Mulig jeg hadde en ørliten bipolar glipp i går eller om det var hormonelt, mest sannsynlig var det en deilig kombo. Jeg ser at det tok litt av! Hatt en fin, dog noe lang dag. Framgang fra i går! Jesus Christ, var jo helt på trippern. Godt å våkne i dag med vissheten om at jeg faktisk lot være å kontakte han. For lets face it, det hadde vært klassisk Mari å gjøre. Opp på karusellen igjen...

Men NEI! Godt jobba/holdt ut. Sterk prestasjon. Vil faktisk gå så langt som å gi det en 10 av 10 (ikke medberegnet stilpoeng). Jeg. Stod. Imot. Fryktelig fornøyd merker jeg at jeg er, faktisk.
Jippi! Håper på bedre søvn i natt, hodet føles hvertfall blytungt og oppbrukt, så sjansene er gode for det.

I AM STRONG 😁 

XoXo Mektige Sterkelund"



En del svingninger der altså. Det var det for denne gang, dere. Takk for meg, over og ut, snakkes senere, heiiii 📞

-Meh







Kommentarer

  1. Enig med deg, 10/10 prestasjon! (Og 0/10 til behandlingssystemet.) Glad for at bloggen er tilbake!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det (puh). Får se å knuse systemet snart! ;)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg